.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چینی‌ها ذغال سنگ مازندران را می‌خرند

نائب رئیس انجمن معدن خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: به دنبال سفر اخیر هیئت تجاری اقتصادی مازندران به چین، تجار چینی آمادگی خود را برای خرید ذغال سنگ از مازندران به میزان بالا اعلام کردند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، در نشست صبح امروز کمیته معدن دفتر نمایندگی سید هادی حسینی نماینده مردم قائمشهر، جویبار و سوادکوه مشکلات معدن‌داران منطقه سوادکوه بررسی شد.

رئیس کمیته معدن و نائب رئیس انجمن معدن خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران با ارائه گزارشی از پیگیری‌های مصوبات جلسات گذشته بیان داشت: در مورد ذغال سنگ البرز مرکزی و سامان سوادکوه جلسه‌ای با حضور معاون معدنی وزیر و معدن‌کاران در تهران برگزار شد و در آن جلسه مقرر شد که حدود 8 هزار تن از کنسانتره ذغال سنگ البرز مرکزی به ذوب آهن اصفهان حمل شود.

یدالله عبدی افزود: این مصوبه در حال عملیاتی شدن است، همچنین در ارتباط مشکلات معدن‌داران در حوزه منابع طبیعی با مدیران ارشد منابع طبیعی کشور جلسه‌ای منعقد شد که مصوبات آن به‌زودی ابلاغ و اجرایی می‌شود.

وی ابراز داشت: به دنبال سفر اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس به استان مازندران جلسه‌ای اختصاصی با حضور طاهایی استاندار مازندران و هاشم پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در محل کمیسیون صنایع و معادن برگزار شد که 13 مصوبه حاصل از برپایی این جلسه بود که پس از تنظیم برای تصمیم‌گیری نهایی به رئیس کمیسیون ارائه شد.

عبدی بیان داشت: به دنبال سفر اخیر هیئت تجاری اقتصادی استان به چین، تجار چینی آمادگی خود را برای خرید زغال سنگ از مازندران به میزان بالا اعلام کردند.

وی در ادامه به ایجاد زیرساخت‌ها برای رونق و شکوفایی معادن ذغال سنگ استان مازندران تأکید کرد.

یکی از مدیران شرکت سامان سوادکوه دپوی زیاد ذغال سنگ را از جهات ایمنی و زیست محیطی خطرناک خواند و هشدار داد: در صورت خودسوزی ذغال سنگ‌ها خسارات هنگفتی به شرکت و معادن وارد می‌شود.

علی اکبر پاکزاد با گزارش از وضعیت و شرایط ذغال سنگ کشور و استان به ویژه ذغال سنگ البرز مرکزی و شرکت سامان سوادکوه، مصرف کک کشور را بیش از یک میلیون تن و تولید فعلی را حدود 550 هزار تن دانست و گفت: ظرفیت کارخانه کک‌سازی در حال احداث ذوب آهن اصفهان 900 هزار تن اعلام شد.

وی یادآور شد: این کارخانه‌های کک‌سازی باید زودتر از اینها ساخته می‌شد.

پاکزاد اعلام کرد: قیمت تمام شده واردات ذغال سنگ و کک بیشتر از قیمت تمام شده داخلی به ویژه با نرخ دلار کنونی است.

وی تعداد کارگران شاغل در ذغال سنگ منطقه سامان سوادکوه را حدود یک هزار و 200 نفر اعلام کرد.

سید هادی حسینی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به خاطر برگزاری جلسه موفقیت‌آمیز در تهران که منجر به فروش و ارسال حدود 8 هزار تن ذغال سنگ به ذوب آهن اصفهان شد، تقدیر کرد.

یکی از اعضای کمیته معدن و مدیر گروه معدن دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه نیز در این نشست اظهار کرد: تقویت صنایع بالادستی به رونق و توسعه معدن کمک زیادی خواهد کرد و راه‌اندازی کک‌سازی منجر به فعال‌سازی معادن دیگر از جمله ذغال سنگ می‌شود.

محمد حمیدی گفت: ایجاد کارخانه ذغال‌شویی در سوادکوه در حال پیگیری است و دو محل جدید اکتشاف معدن ذغال سنگ نیز شناسایی شده است.

وی تصریح کرد: بیش از یک سوم اشتغال معادن استان از منطقه سوادکوه است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.047 seconds.